Monday, February 16, 2015

Delta din mijlocul orasului




                                                   

Delta din mijlocul orasului

In ultimii 12 ani pescuiesc in majoritatea timpului in zona orasului Montreal ,Canada .Aici nu avem lacuri private ,pescuitul se face pe ape publice ,in majoritate pe riuri ,de la firicele de apa de citiva metrii ,pina la fluviul StLawrence ,care este cam de 3-4 ori mai lat decit Dunarea. Primavara ,la noi incepe destul de tirziu ,Aprilie este inca friguros ,cu temperaturi de 3-4 grade ziua ,urcind incet pina spre sfirsitul lunii la 8-12 grade .Astfel ,la inceputul sezonului ,pescuiesc pe zone cu apa mai putin adinca ,cele care se incalzesc primele si atrag mustaciosii .Unul din cartierele exterioare a Montrealului ,Brossard are o zona magnifica de canale ,zone umede ,o mini delta in mijlocul orasului ,unde pasari si animale acvatice traiesc in buna vecinatate cu oamenii .Aici eu incep sezonul ,pe un canal de 15-20 m latime ,cu un curent lin ,vegetatie abundenta cu salcii ,stuf ,bradis ,pe timpul verii, nuferi si tot felul de pasari de apa ,broaste testoase si pesti - biban ,stiuca ,crap ,somn .

Astfel intr-o dimineata cu cer senin ,dar destul de frig ,-2 grade devreme ,apoi spre prinz urcind la plus 7-8 .am venit pentru o partida de citeva ore ,in general pescuiesc de la 6 pina la 13 ,practicind un pescuit rapid ,cu doua lansete ,cu momitoare si pop upuri, zona fiind cu ceva mil si ramasite de bradis din sezonul trecut.Pescuiesc aproape de malul celalalt ,unde este ca un canal mai adinc 2 -2,3 m . facind o nadire usoara cu citiva bulgari de method mix si ceva pelete pe baza de faina de peste . Astfel la 6,30 lansetele sint in apa ,zona este nadita si eu imi pun o cafea in asteptarea mustaciosilor .Pestii se lasa asteptati ,urmatoarele doua ore trec in liniste ,mai aruncind citiva bulgari de mix din cind in cind ,schimbind si lansetele ,la fiecare ora .Pe la 9 am prima trasatura ,un frumos ciortan de 5 kg. ,pe care il aduc usor la mal si il eliberez din mincioc .Arunc rapid lanseta pe acelasi loc . Nu trec 10 minute si am trasatura la celelalt bat , un crap mai bataios ,dar de aceeasi categorie 5-6 kg. ,il aduc la mal si pleaca cealalta lanseta ,repede cu minciocul in apa ,pun primul peste in el ,iau cealalta lanseta ,intep rapid si aduc pestele citiva metrii spre mal ,las batul pe rod pod ,luind repede miciocul si eliberind rapid primul peste ,apoi ma ocup de al doilea ,care dupa cum lupta ,pare ceva mai mare ,un drill de citeva minute si reusesc sa il prchez in mincioc .Are asa estimativ 10-11 kg. Il eliberez repede ,schimb momelile cu pop up proaspete Nash annanas de 15 mm. ,pun ceva method mix pe momitoare si inapoi pe locurile nadite .Timpul trece ,mai prind 3 crapi frumosi 8-9 kg. media .Pe la ora 12,30 un bun prieten Marten isi face aparitia ,se aseaza in drepta mea pescuind similar cu stilul meu ,singura diferenta ,el foloseste boabe de porumb fierte cu un bob de plastic sa le ridice un pic . Stam de vorba facind planuri pentru noul sezon ,cind am o trasatura la batul din stinga ,aproape in acelasi timp are si Marten trasatura la o lanseta .Aducem pestii usor la mincioc ,doi frumosi crapi ,al meu mai mare ,12-13 kg , al lui 6-7 . Pun rapid aparatul de fotografiat ,luam citeva fotografii si eliberam rapid pestii. Eu string echipamentul ,dupa citeva ore superbe ,intr-o zona ,unde .daca nu ar fi cladirile din departare, te poti crede la noi in delta .

Aveti un video clip din aceasta partida   -     https://www.youtube.com/watch?v=xskWOnzp-2U&list=UUZ79-rZLNAthtK79fcREUZQ




 

No comments:

Post a Comment